۹ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲

مدیر دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان:

پرورش گاومیش توانایی توسعه اقتصاد روستاهای گلستان را دارد

پرورش گاومیش توانایی توسعه اقتصاد روستاهای گلستان را دارد

گرگان- مدیر دام‌ و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پرورش گاومیش یکی از ظرفیت های خوب توسعه اقتصاد و اشتغال در روستاهای استان گلستان است.

غلامعلی هلاکو در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از ظرفیت های خوبی اشتغال روستایی را پرورش گاومیش اعلام و اظهار کرد: در گلستان ظرفیت خیلی خوبی برای پرورش گاومیش وجود دارد و این کار از سال های گذشته آغاز شده است.

مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: تالاب، رودخانه و آبندان های استان و همینطور سواحل دریای خزر برای پرورش گاومیش بسیار مساعد است‌.

هلاکو در خصوص حیوان گاومیش گفت: گاومیش نسبت به خیلی از حیوانات کم توقع است و می تواند با علوفه کم کیفیت یا برگ نی تغذیه کند.

وی اضافه کرد: محصولات این حیوان با محصولات گاوی از جهت کیفیت شیر و پایین بودن کلسترول بهتر است و همچنین گوشت این حیوان بهتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هلاکو با بیان این که در غرب استان جمعیت گاومیش بیشتر از سایر نقاط است، اظهار کرد: امکانات بعضی از روستاها خیلی پایین است اما با استفاده از آبندان و رودخانه هایی که در این روستاها وجود دارد می توان با ترویج پرورش گاومیش باعث تاثیر مثبت در اقتصاد استان شد.

کد خبر 4758568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha